Rozcestník

Velikost textu:

Aktuality MŠ

27. března 2020

Hrajeme si doma 2

IMG_20200116_094434.jpg

 

 

Dvě gumičky za má ouška

nosík mi teď schová rouška.

Mám zakrytou i pusinku,

stále vidím na maminku.

Smějí se jí očka, v roušce je teď kočka.

Když kráčíme společně,

můžem dýchat bezpečně.

Nosík vždy schovaný mám,

očkama se usmívám,

Poslyšte, dospělí i děti,

Roušky teďka letí!

Děláme to pro babičku,

pro dědečka i tetičku.

Rouškou druhé chráníme

a brzy se snad uvidíme!

 

Úkoly:

Co je to?

Je sklípek, v něm dvě řady slípek a červený kohoutek?

 (ústa, zuby, jazyk)

Běhá to okolo chalupy, dělá to cupity, dupity.

(déšť)

Dvě kukačky vedle sebe sedí, jedna druhou nevidí.

(oči)

 

Popros maminku, ať ti přečte pověst:

 

:Pověst o kočičkách.jpg

 

 Kočičky živé i ty na větvičkách si můžeš nakreslit.

Se staršími sourozenci si můžeš zahrát pohybovou hru: Na zajíčka

Zajíček v své jamce sedí sám, sedí sám.

Ubožáčku, co je ti, že nemůžeš skákati,

chutě skoč, chutě skoč a vyskoč!

Za tou naší vesnicí, tancovali zajíci.

Jedna, dvě, tři, čtyři, dokola se točili.

 

A pro naše předškoláky několik pracovních listů:

 jaro pr. list.jpg

 

 Grafomotorika.png

 

 pr. list 2.jpg

 Zkuste i logopedii:

 hbity_jazycek 2.png

 

 hbity_jazycek.png

 A ještě něco pro rodiče:

 

Pracovní list úkolů pro budoucí prvňáčky aneb Zápis do první třídy doma

Připravili jsme pro vás několik úkolů, se kterými se děti běžně setkávají při zápise do prvních tříd. Zahrajte si na zápis doma. Splnění úkolů by nemělo zabrat více než 1 hodinu. Aby byla atmosféra co nejautentičtější, nenechte si při jejich plnění ničím rušit.

U každého úkolu máte čtverek na zaškrtnutí splněno nebo nesplněno a řádek na poznámky, abyste věděli, kde je co zlepšit.

Zeptejte se na základní údaje

1. ⃣ jméno a příjmení žáčka

………………………………………………………………………………………………………………………………….

2. ⃣ jméno maminky, tatínka, sourozence, babičky, dědečka, tetičky, strejdy

………………………………………………………………………………………………………………………………….

3. ⃣ věk předškoláka

…………………………………………………………………………………………………………………………………

Posaďte předškoláčka ke stolu a připravte si papír velikosti A4, pastelky (alespoň 6 barev) a nůžky. Následujícími úkoly prověříte jeho jemnou grafomotoriku, obrazovou představivost, prostorovou orientaci a znalost barev.

4. Zeptejte se na barvy pastelek – žlutá, červená, zelená, modrá, hnědá, černá.

…………………………………………………………………………………………………………………………………

5. Nechte si podat 5 pastelek. Pak mu 3 pastelky vraťte s otázkou, kolik pastelek mu podáváte.

…………………………………………………………………………………………………………………………………

6. ⃣ Zkontrolujte vnímání pravé a levé strany tím, že necháte dát červenou pastelku na pravou stranu stolu a zelenou pastelku na levou stranu stolu.

…………………………………………………………………………………………………………………………………

7. ⃣ Zkontrolujte vnímání nahoře a dole. Nechte si ukázat, kde je strop a kde je podlaha.

…………………………………………………………………………………………………………………………………

8. ⃣ Zkontrolujte držení pastelky a zda umí napodobit grafické obrazce? Předškolákovi zadejte nakreslit obrázek, kde bude domeček s trojúhelníkovou střechou, čtvercem jako základem domu, obdélníkovými dveřmi a kolečko je sluníčko, které svítí nad domečkem. Domeček nechte nakreslit dostatečně velký. V dalším úkolu ho bude vystřihávat.

…………………………………………………………………………………………………………………………………

9. ⃣ Nechte předškoláka napsat jeho jméno hůlkovým písmem.

………………………………………………………………………………………………………………………………….

10. ⃣ Zkontrolujte, jestli umí pracovat s nůžkami? Nechte ho vystřihnout nakreslený domeček z úkolu 8.

.……………………………………………………………………………………………………………………………

Poznávačky

11. ⃣ Nechte předškoláka najít 3 rozdíly.

……………………………………………………………………………………………………………………………………

12. ⃣ Připravte si knížku s obrázky zvířat a rostlin. Vyzkoušejte, která pozná a zda je správně pojmenuje.

……………………………………………………………………………………………………………………………………

13. ⃣ Vyzkoušejte, zda dokáže pojmenovat části svého těla.

……………………………………………………………………………………………………………………………………

14. ⃣ Vystřižený domeček z úkolu 10 rozstříhejte na 4 části, zamíchejte je a nechte domeček předškoláka složit.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

Následující úkoly jsou určeny k prověření slovní zásoby předškoláka a jeho schopnosti vyjádřit jeho myšlenky.

15. ⃣ Nechte si říct básničku, říkadlo nebo zazpívat písničku.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

16. ⃣ Poproste o vyprávění jeho oblíbené pohádky. Dokáže popsat děj, udrží dějovou linii nebo odbíhá od tématu?

……………………………………………………………………………………………………………………………………

17. ⃣ Zvládne zavolejte babičce, dědečkovi nebo jinému příbuznému? Nechte předškoláka popsat vlastními slovy, jak probíhá zápis. ………………………………………………………………………………………………………………………

Jak je na tom předškolák s oblékáním?

18. ⃣ Umí si zavázat si tkaničku?

………………………………………………………………………………………………………………………………….

19. ⃣ Dokáže se bez pomoci druhého převléknout do trička a tepláků?

………………………………………………………………………………………………………………………………….

Když už je v těch teplákách, tak ho rozpohybujte. Pokud vám to prostory domácího zápisu dovolí.

20. ⃣ Vyzkoušejte, zda dokáže skákat po jedné a druhé noze a snožmo. Můžete společně vyrobit skákacího panáka z pásky, kterou nalepíte na zem.

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

21. ⃣ Jak si poradí s těmito cviky jako je holubička, kotoul, výskok do výšky, hození a chycení míče?

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

Využijte domácího prostředí. Prověřte, jak si poradí ve škole s těmito situacemi.

22. ⃣ Příprava věcí do školy. Nechte předškoláka ukázat, jak by si nachystal věci do aktovky – penál, pastelky, desky na sešity, bačkory. (Pokud se chystáte výbavu teprve pořídit, úkol přeskočte).

…………………………………………………………………………………………………………………………………

23. ⃣ Uklizení pracovního stolu. Připravte na stůl několik knížek, papíry, pastelky, nůžky apod. a nechte předškoláka srovnat věci tak, aby si nechal na stole jen důležité věci k práci.

………………………………………………………………………………………………………………………………….

24. ⃣ Na závěr odměna. Svačina s oblíbenými ingrediencemi a nutností použít příbor. Ať se ukáže, zda si jde umýt ruce a nedrobí : )).

……………………………………………………………………………………………………………………………………

Mějte se krásně, Vaše paní učitelky.

Menu:

Kontakt

Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace


Řečice 93, p.Radešínská Svratka, 592 33
okres Žďár nad Sázavou, Kraj Vysočina

E-mail : skola@obecreci­ce.cz

Datová schránka :

ID schránky: diamb67


Telefon : 566 673 250 (ZŠ)
Telefon : 566 673 240 (MŠ)

IČ: 708 69 006

Aktuality na email